Hogy az eredeti példánál maradjunk kijelenthetjük, hogy mindegyik autót gyárt/gyártott.
Mindegyikre igaz, hogy:
- kerekeken gurul
- van kormánya
- van teteje
- motor van benne
- gázadásra gyorsul, fékezésre lassít
- elvisz A pontból B pontba
Azonban a két járművet mégsem egy kategóriában szokás említeni. Ha elromlik a Mercedes, akkor mindenki azt gondolja, hogy milyen pechesek vagyunk, de egy Merci, akkor is Merci, ha tolni kell. Ha viszont egy Trabanttal utazunk, és nincs vele semmilyen gondunk, akkor is inkább azt mondjuk, hogy milyen szerencsénk van ezzel a kocsival, és nem azt, hogy milyen jó kocsi.
Ugyanez igaz a raklapokra is.
Eljön a gazdasági év vége. Mindenki ajánlatkérőkkel bombázza a piacot. Szeretné a legolcsóbb ajánlatot megtalálni. Kiküld öt ajánlatkérőt, és három cég válaszol is. Az árak szerint rangsorolja a vállalkozásokat.
Kiválasztja a legolcsóbb ajánlattevőt, mert az ár számít csak, semmi más.
A legolcsóbb az első megrendelés után még jól teljesít. Jó váltásnak tűnik a korábbi megbízható, de tíz százalékkal drágább partnernél. A második megrendelés is beérkezik időben, nincs probléma.
A harmadik azonban már minőségileg kifogásolható tételeket tartalmaz. Felhasználják, mert nincs pufferkészlet a gyártónál, cserélni nem tud. A becsomagolt áruk elindulnak a megrendelőhöz. Útközben a kifogásolható tételek állapota még rosszabb lesz. A vevő nem veszi át a terméket, amit határidőre szállított neki. A csere minimum egy hét, mert Európa másik felére kell vinni a rakományt, addig vár a vevő…
Minőségi kifogást jelent a beszállító felé, és megreklamálja a beszállított termékek minőségét. Nem éri el az illetékest. A kapcsolattartó csak hárít. Hosszas huzavona veszi kezdetét, aminek a kimenetele igen kétséges. A beszállító vagy fizet, vagy sem, de Önnek kell felelősséget vállalnia a vevő és a főnökei felé.
A plusz költségek hatalmas extra kiadás jelentenek a cégnek. A megnövekedett költségek, és a felesleges munkaórák összesítése után rájön, hogy a korábbi beszállító plusz tíz százalékos ára nem is volt olyan magas.
Mert, mindig elérhető volt, ha nem, akkor visszahívott;
- puffer készlettel rendelkezett a kritikus termékekből;
- minőségi reklamáció esetén száz százalék cseregaranciát vállalt;
- legális forrásból, minőségi alapanyagokkal dolgozott;
- kollégái évtizedes tapasztalattal rendelkeznek a raklapgyártásban.
Ön szerint a Sebestyén Wood melyik a két fenti cég közül?